Over Double Purpose

De wereld een beetje mooier maken. Zo simpel is het. Volgens oprichtster Carolien Gadella – van Wersch zou het normaal moeten zijn dat bedrijven of organisaties die een positieve impact hebben op de samenleving ook gewoon geld verdienen. Carolien wil zich niet neerleggen bij de heersende maatschappelijke overtuiging dat winst niet samen kan gaan met ‘goed doen’. “Het is juist de combinatie die concepten ijzersterk maakt. Waarom zouden organisaties die een positief effect hebben op de maatschappij geen winst mogen maken? Juist een gezonde winst zorgt er voor dat die organisatie gaat groeien waardoor ook het positieve effect op de maatschappij groeit!”, vertelt Carolien.

Carolien heeft, naast haar fulltime banen bij onder andere Nike en EY (Ernst & Young), diverse stichtingen opgericht, uitgebouwd en bestuurd. Zij heeft altijd met het ene been in de commerciële, corporate wereld gestaan en met het andere been in het sociale domein. De laatste jaren heeft zij veel gewerkt met en voor impact-gedreven bedrijven oftewel social enterprises. Deze bedrijven zitten precies op het snijvlak waar Carolien bergen energie en inspiratie vandaan haalt: op een ondernemende, financieel rendabele manier een positieve bijdrage leveren aan de samenleving. Winst en positieve maatschappelijke impact. Twee dingen die tegengesteld lijken, maar wat Carolien betreft prima te combineren zijn. Double Purpose zet zich in voor deze boodschap.

Krantenbericht